La conceptualització inclou la misia del museo i la segmentació.
Una de les preocupaciones del museus és analizar els tipus de públics que hi assiteixen. Els grups de públics que més assisteixen són:
Una de les preocupaciones del museus és analizar els tipus de públics que hi assiteixen. Els grups de públics que més assisteixen són:
- Grups familiars
- Grups educatius
Aquests són els diferents grups que trobem en un museu:
FAMILIES
La visita no ha de ser cansada, ha de tindre dos objectius, entretenir i educar, i complir-los. El museu ha d'oferir bons serveis de descans i donar de menjar. No ha d'haver barrereres arquitectòniques.
Pel que fa a l'exposició als més menuts, es necessita un grau d'expansió física i açò fa que haja d'incloure activitats d'aquest tipus.
També cal oferir al grup familiar incògnites per a resoldre junts.
GRUPS EDUCATIUS
Comptar amb instal·lacions específiques:
- Serveis suficients
- Espais on esmorzar
- Llocs on desar roba i pertenències
- Llocs on un grup de 10 o més persones puguen estar en una sala tots alhora.
És interessant fer guies per al professorat amb recomanacions sobre l'organització de la visita. Cal promocionar en aquesta guía informació relacionant el contingut del museu amb els oficials.
PERSONES AMB DISCAPACITAT
- PERSONES AMB DISCAPACITAT VISUAL
- Proporcionar textos en Braille sobre una superficie
- Convenient que hi haja passagens i estor de cautxú per indicar la ruta
- Escrits amb lletra gran i il·luminació intensa
- Tallers en què es permeta agafar els objectes
- PERSONES AMB DISCAPACITAT AUDITIVA
- Cal assegurar-se que tota la información sonora pot consultar-se visualment
- Presentacions audiovisuals amb subtitols
- PERSONES AMB DISCAPACITAT FÍSICA
- Avançat molt en la inexistencia de barretes arquitectòniques i amb serveis adaptats
TURISTES
Cal tindre audioguies i fullets informatius amb el màxim de llengües possibles, i així, d'aquesta manera puguen accedir al màxim d'informació.
Fase d'estructuració l'oferta de serveis ha de contemplar molts serveis que acompanyen al bàsic.
- SERVEI BÀSIC
- Són les exposicions
- Per a que siga més atractiu cal disenyar:
- Catàlegs
- SERVEIS DERIVATS
- Ofereixen
- Cafeteria
- Restaurant
- Llibereria especialitzada
- Biblioteca
- Jornades
- Tenda de records
- SERVEIS PERIFÈRICS
- Ofereixen
- Visites guiades
- audioguies
- tallers didàctics
- servei de guarderia
- etc
- SERVEIS COMPLEMENTARIS
- Ofereixen
- Descompte en transport
- Descompte combinats amb altres activitats culturals
De cada servei cal dispensar una servucció específica. Això implica tenir en compte el personal necesari i les seues funcions.
La servucció és molt important que el disseny de tots els elements informatius i a ser utilitzats pels visitants ha de tindre congruència i funcionalitat.
Pel que fa a la servucció de les exposicions és la regulació de la direcció i els flujos de visitants per tal que la visita siga satisfactòria i evitar l'acumulació en algun tras de la visita.
Celia, Aitana, Silvia A
Comentarios
Publicar un comentario