Ir al contenido principal

EL MÀRQUETING ALS MUSEUS

La conceptualització inclou la misia del museo i la segmentació.
Una de les preocupaciones del museus és analizar els tipus de públics que hi assiteixen. Els grups de públics que més assisteixen són:

  • Grups familiars
  • Grups educatius
Aquests són els diferents grups que trobem en un museu:

FAMILIES
La visita no ha de ser cansada, ha de tindre dos objectius, entretenir i educar, i complir-los. El museu ha d'oferir bons serveis de descans i donar de menjar. No ha d'haver barrereres arquitectòniques.
Pel que fa a l'exposició als més menuts, es necessita un grau d'expansió física i açò fa que haja d'incloure activitats d'aquest tipus. 
També cal oferir al grup familiar incògnites per a resoldre junts. 


GRUPS EDUCATIUS
Comptar amb instal·lacions específiques:
  • Serveis suficients
  • Espais on esmorzar
  • Llocs on desar roba i pertenències
  • Llocs on un grup de 10 o més persones puguen estar en una sala tots alhora.
És interessant fer guies per al professorat amb recomanacions sobre l'organització de la visita. Cal promocionar en aquesta guía informació relacionant el contingut del museu amb els oficials. 


PERSONES AMB DISCAPACITAT
  • PERSONES AMB DISCAPACITAT VISUAL
    • Proporcionar textos en Braille sobre una superficie 
    • Convenient que hi haja passagens i estor de cautxú per indicar la ruta
    • Escrits amb lletra gran i il·luminació intensa
    • Tallers en què es permeta agafar els objectes 
  • PERSONES AMB DISCAPACITAT AUDITIVA
    • Cal assegurar-se que tota la información sonora pot consultar-se visualment
    • Presentacions audiovisuals amb subtitols
  • PERSONES AMB DISCAPACITAT FÍSICA
    • Avançat molt en la inexistencia de barretes arquitectòniques i amb serveis adaptats

TURISTES
Cal tindre audioguies i fullets informatius amb el màxim de llengües possibles, i així, d'aquesta manera puguen accedir al màxim d'informació. 

Fase d'estructuració l'oferta de serveis ha de contemplar molts serveis que acompanyen al bàsic.
  • SERVEI BÀSIC
    • Són les exposicions
    • Per a que siga més atractiu cal disenyar:
      • Catàlegs
  • SERVEIS DERIVATS
    • Ofereixen 
      • Cafeteria
      • Restaurant
      • Llibereria especialitzada
      • Biblioteca
      • Jornades
      • Tenda de records
  • SERVEIS PERIFÈRICS
    • Ofereixen
      • Visites guiades
      • audioguies
      • tallers didàctics
      • servei de guarderia
      • etc
  • SERVEIS COMPLEMENTARIS
    • Ofereixen 
      • Descompte en transport
      • Descompte combinats amb altres activitats culturals


De cada servei cal dispensar una servucció específica. Això implica tenir en compte el personal necesari i les seues funcions. 

La servucció és molt important que el disseny de tots els elements informatius i a ser utilitzats pels visitants ha de tindre congruència i funcionalitat. 
Pel que fa a la servucció de les exposicions és la regulació de la direcció i els flujos de visitants per tal que la visita siga satisfactòria i evitar l'acumulació en algun tras de la visita. 

Celia, Aitana, Silvia A

Comentarios

Entradas populares de este blog

CONCERT ROSALÍA

El passat día 7 de Desembre vaig tindre el plaer d'assistir al concert de l'artista del moment, Rosalía. En aquest concert, l'artista va apareixer prou emocionada perque actuava al Palau Sant Jordi, a Barcelona i Rosalia es Catalana.  Vaig gaudir molt de la seua música ja que m'agrada molt com combina diferents estils de música.  Va cantar totes les cançons de EL MAL QUERER i algunes com colaboracions que te en diferents artistes.  Aquesta canço que adjunte es es una de les meues favorites, Rosalia compta en el seu CD totes les fases per les que passa una relació tóxica. Rosalía es un clar exemple d'empoderament de la dona.  La cançó del video es: A NINGÚN HOMBRE  Silvia A

CENTRE JOVE XIRIVELLA

El passat dimarts, vam visitar també el CENTRE JOVE de Xirivella. Es un centre de l'ajuntament de Xirivella, on treballen per als joves del poble. Aquest centre surgeix de la necessitat de la gent jove de tindre un espai on reunir-se amb els amics i on fomentar l'activitat i participació juvenil. Es un centre molt gran, on tenen una sala d'informàtica, on tenen ordinadors a la disposició de qualsevol, una sala de reunions, els despatxos dels professionals, una sala on la gent pot anar a ballar i assajar i un saló d'actes o sala multiusos on es fan exposicions i concerts.  La veritat que el centre es prou gran, i també compta amb un pati exterior. Desde aquest centre, es realitzen moltes propostes i activitats com per exemple: JOOP: Desde aques centre, conjuntament amb l'IVAJ es treballa amb joves que es troben en una situació educativa crítica, o que ja el nostre sistema educatiu els ha llançat fora, i en el centre treballen l'hàbit de madrugar, fer cos

LES BIBLIOTEQUES

El dia 26 de febrer Maria, una companya de pràctiques ens va fer una exposició sobre les biblioteques i sobre el paper de l'animador socioculturar en elles. La sessió va començar en una dinàmica de presentació, ja que havia portat a una xica que és TASOCT i que actualment estava treballant en una biblioteca, la dinàmica consistia en que cada persona havia de dir el seu nom, el seu llibre preferit i havia d'explicar-lo. Després d'aquesta dinàmica ens va dir que ens agruparem en grups de tres persones i que imatginarem la nostra pròpia biblioteca, ens va deixar uns minuts i després una de cada membre del grup la va explicar a tota la classe. A questa dinàmica la ve fer per a explicar com s'orgintizaven la matjoria de les biblioteques, ja que depén del municipi i de la seua grandària. ESPAIS QUE PODEM TROBAR EN UNA BIBLIOTECA Espai d'administració: Taula d'atenció al públic per a demanar informació, procedir al prèstec, devolucions... Espai de rec