Ir al contenido principal

ELEMENTS DEL PATRIMONI I LÍNIES D'ACCIÓ

Generalment les línies d'acció són la recuperació,  conservació, difusió i la reelaboració del patrimoni.

Monuments i béns immobles

Les línes d'acció en els monuments i els béns immobles tracten de la recuperació, l'activació i conservació, la difusió i a més la reelaboració o redefinició per a que seguisquen sent útils per a la comunitat. A més, aquesta reelaboració facilita que la comunitat s'identifique amb el bé immoble.

Bessald planteja dos models de gestió d'aquest patrimoni:

  1. Gestió tradicional: Mantenir, restaurar, conservar, organitzar la vigilància i cobrar les contribucions dels usuaris, acompanyat d'infraestructures i serveis minims. A vegades aquestes gestions són deficitàries i necessiten una gran ajuda pública.
  2. Gestió moderna i innovadora: Es distingeix per la creació d'una participació activa dels usuaris o visitants, és a dir, que el públic siga actiu, creant aixií activitats que acompanyen al patrimoni com teatres, festivals...No obstant, aquesta gestió de vegades implica un risc, ja que ha de saber provocar exclusions, segregacions i tambñe un alògica purament mercantil que és el contrari a la democràcia cultural.

MUSEUS

Institucions creades per a la conservació i difusió de béns mobles (objectes).
- Línies d'acció: conservació i recuperació, i la difusió.


BIBLIOTEQUES I HEMEROTEQUES

Actualment són fonamentalment institucions orientades a la difusió de la lectura pública, en el seu urigen són institucions orientades a la conservació del patrimoni escrit.
-Línies d'acció: conservació i recuperació, i difusió.



FILMOTEQUES

La missió principal és la recuperació, la conservació, la investigació i la difusió de les pel·lícules i les obres audiovisuals, així xom qualsevol altre element que siga d'interès per a l'estudi del cinema i l'audiovisual en general.
-Línes d'acció: conservació i recuperació, centres de documentació i difusió cultural cinematogràfica.


LES FESTES POPULARS

Soler "La cultura popular i tradicional representa el patrimoni distintiu i identificador d'una col·lectivitat, allò que fonamenta el sentiment de pertinança dels seus membres, una herència contituïda per elements materials i immaterials diversíssims".

La festa és acció d'una col·lectivitat que fa per celebrar algun fet, situació o per a gaudir d'un moment concret. Suposa a més, un trencament de la rutina; l'espai ordinari es converteix en espai sagrat gràcies a la netrja i l'ornamentació, el temps no es mesura en funció del treball i la nit sol ser un dels moments més intensos.
Les festes patronals també són un moment d'integració dels diferent sectors socials i de socialització dels xiquets.


CULTURA POPULAR O FOLKLORE

Per Folklore entenem conjunt de tradicions, costums, llegendes i de dites populars. 
Folklore ve de l'angles folk, "poble" i lore, "saber" o "coneixement", agrupa tot allò que anomenem cultura popular.

-Línies d'acció: recuperació, difusió i foment de la participació.

La tasca que fan aquestes entitats és molt important en la difusió però també en la participació i la integració social. Són espais de trobada i de relació comunitària.
Silvia A, Celia i Aitana


Comentarios

Entradas populares de este blog

CONCERT ROSALÍA

El passat día 7 de Desembre vaig tindre el plaer d'assistir al concert de l'artista del moment, Rosalía. En aquest concert, l'artista va apareixer prou emocionada perque actuava al Palau Sant Jordi, a Barcelona i Rosalia es Catalana.  Vaig gaudir molt de la seua música ja que m'agrada molt com combina diferents estils de música.  Va cantar totes les cançons de EL MAL QUERER i algunes com colaboracions que te en diferents artistes.  Aquesta canço que adjunte es es una de les meues favorites, Rosalia compta en el seu CD totes les fases per les que passa una relació tóxica. Rosalía es un clar exemple d'empoderament de la dona.  La cançó del video es: A NINGÚN HOMBRE  Silvia A

CENTRE JOVE XIRIVELLA

El passat dimarts, vam visitar també el CENTRE JOVE de Xirivella. Es un centre de l'ajuntament de Xirivella, on treballen per als joves del poble. Aquest centre surgeix de la necessitat de la gent jove de tindre un espai on reunir-se amb els amics i on fomentar l'activitat i participació juvenil. Es un centre molt gran, on tenen una sala d'informàtica, on tenen ordinadors a la disposició de qualsevol, una sala de reunions, els despatxos dels professionals, una sala on la gent pot anar a ballar i assajar i un saló d'actes o sala multiusos on es fan exposicions i concerts.  La veritat que el centre es prou gran, i també compta amb un pati exterior. Desde aquest centre, es realitzen moltes propostes i activitats com per exemple: JOOP: Desde aques centre, conjuntament amb l'IVAJ es treballa amb joves que es troben en una situació educativa crítica, o que ja el nostre sistema educatiu els ha llançat fora, i en el centre treballen l'hàbit de madrugar, fer cos

LES BIBLIOTEQUES

El dia 26 de febrer Maria, una companya de pràctiques ens va fer una exposició sobre les biblioteques i sobre el paper de l'animador socioculturar en elles. La sessió va començar en una dinàmica de presentació, ja que havia portat a una xica que és TASOCT i que actualment estava treballant en una biblioteca, la dinàmica consistia en que cada persona havia de dir el seu nom, el seu llibre preferit i havia d'explicar-lo. Després d'aquesta dinàmica ens va dir que ens agruparem en grups de tres persones i que imatginarem la nostra pròpia biblioteca, ens va deixar uns minuts i després una de cada membre del grup la va explicar a tota la classe. A questa dinàmica la ve fer per a explicar com s'orgintizaven la matjoria de les biblioteques, ja que depén del municipi i de la seua grandària. ESPAIS QUE PODEM TROBAR EN UNA BIBLIOTECA Espai d'administració: Taula d'atenció al públic per a demanar informació, procedir al prèstec, devolucions... Espai de rec