Ir al contenido principal

ELS MUSEUS

Segons el ICOM creat per la UNESCO en 1946 a París, un museu és una institució cultural amb caràcter permanent, oberta al públic, sense finalitat lucrativa, on es conserven, estudien i, en part, se exposen els testimonis materials de l'evolució de l'univers, dels ambients físics, biològics i socials del món passat i actual i de les realitzacions de l'home al llarg de la seua existència.

La tipologia del ICOM distigueix els museus en:

  • Museus de ciències i tècniques
  • Museus d'història natural
  • Museus d'arqueología i història
  • Museus etnogràfics
  • Museus d'arts aplicades
  • Museus d'art modern
  • Museus regionals
  • Museus especialitzats
Els museus sorgeixen com a institucions centrades en la conversació i l'exhibició de béns patrimonials.

Les funcions tradicionals són:
  • Conservació dels béns
  • Servir de suport per a la investigació
  • Exhibició, que ha passat a tenir finalitat de:
    • Difusió
    • Didàctica
Les funcions segons la Llei de Patrimoni Cultural Valencià
  • Conservar
  • Investigar
  • Organitzar
  • Elaborar
  • Desenvolupar
Les tècniques expositives i la forma d'arribar han evolucionat. Es considerava que observant l'objecte i amb informació era suficient per aconseguir comunicar i actualment es parla que cal aconseguir tres tipus d'interacció:
  • Interactivitat emocional
  • Interactivitat intel·lectual
  • Interactivitat manual
Els museus clàssics sols exposaven i donaven informació sobre els objectes.
Després vingueren els museus de segona generació (els de ciències), que feien un paper actiu al visitant obligant-lo a tocar i manipular buscant la interacció manual. Per últim, estaven els museus de tercera generació que sols buscaven mitjans audiovisuals i tecnologies per potenciar la interacció emocional i intel·lectual.

Els museus d'art trobem cuadres i escultures, que són l'eix de l'exposició; els museus moderns han reduit la concentració d'obres i han donat més importància a les exposicions d'una estructura diferent que fa que generes més emocions.

MUSEU D'ART DE GIRONA

MUSEU D'ART MODERN DE TARRAGONA

MUSEU D'ART CLÀSSIC ROMA




Celia, Aitana, Silvia A

Comentarios

Entradas populares de este blog

CONCERT ROSALÍA

El passat día 7 de Desembre vaig tindre el plaer d'assistir al concert de l'artista del moment, Rosalía. En aquest concert, l'artista va apareixer prou emocionada perque actuava al Palau Sant Jordi, a Barcelona i Rosalia es Catalana.  Vaig gaudir molt de la seua música ja que m'agrada molt com combina diferents estils de música.  Va cantar totes les cançons de EL MAL QUERER i algunes com colaboracions que te en diferents artistes.  Aquesta canço que adjunte es es una de les meues favorites, Rosalia compta en el seu CD totes les fases per les que passa una relació tóxica. Rosalía es un clar exemple d'empoderament de la dona.  La cançó del video es: A NINGÚN HOMBRE  Silvia A

CENTRE JOVE XIRIVELLA

El passat dimarts, vam visitar també el CENTRE JOVE de Xirivella. Es un centre de l'ajuntament de Xirivella, on treballen per als joves del poble. Aquest centre surgeix de la necessitat de la gent jove de tindre un espai on reunir-se amb els amics i on fomentar l'activitat i participació juvenil. Es un centre molt gran, on tenen una sala d'informàtica, on tenen ordinadors a la disposició de qualsevol, una sala de reunions, els despatxos dels professionals, una sala on la gent pot anar a ballar i assajar i un saló d'actes o sala multiusos on es fan exposicions i concerts.  La veritat que el centre es prou gran, i també compta amb un pati exterior. Desde aquest centre, es realitzen moltes propostes i activitats com per exemple: JOOP: Desde aques centre, conjuntament amb l'IVAJ es treballa amb joves que es troben en una situació educativa crítica, o que ja el nostre sistema educatiu els ha llançat fora, i en el centre treballen l'hàbit de madrugar, fer cos

LES BIBLIOTEQUES

El dia 26 de febrer Maria, una companya de pràctiques ens va fer una exposició sobre les biblioteques i sobre el paper de l'animador socioculturar en elles. La sessió va començar en una dinàmica de presentació, ja que havia portat a una xica que és TASOCT i que actualment estava treballant en una biblioteca, la dinàmica consistia en que cada persona havia de dir el seu nom, el seu llibre preferit i havia d'explicar-lo. Després d'aquesta dinàmica ens va dir que ens agruparem en grups de tres persones i que imatginarem la nostra pròpia biblioteca, ens va deixar uns minuts i després una de cada membre del grup la va explicar a tota la classe. A questa dinàmica la ve fer per a explicar com s'orgintizaven la matjoria de les biblioteques, ja que depén del municipi i de la seua grandària. ESPAIS QUE PODEM TROBAR EN UNA BIBLIOTECA Espai d'administració: Taula d'atenció al públic per a demanar informació, procedir al prèstec, devolucions... Espai de rec