Ir al contenido principal

ACAMPADA BENICÀSSIM

El tema d’aquesta acampada és el canvi climàtic. Ha consistit en fer jocs, donar informació, fer cançons, i moltes activitats, sobre el reciclatge, el canvi climàtic, en el que contamina i el que no, etc.

Primer que tot, només vam arribar, vam fer un ball tots junts, i després vam fer dinàmiques de presentació, per conèixer als i les alumnes de TASOCT de Xàtiva, Mallorca, Cheste i del Jordi de Sant Jordi de la vesprada. 

Posteriorment, van fer grups aleatoris, i eixe era el grup que havia de quedar-se per a tota l’acampada, ja que el que consistia era conèixer gent i no anar en la gent de la teua classe. Després, van fer 7 activitats: 
  1. 5 SENTITS. Teniem que fer parelles, i una de les dos es tapava els ulls i feia diferents proves; una era dibuixar el que jo li explicava amb els ulls tancats; provar un aliment; olorar una cosa i acertar que era i per últim, escoltar algo i endevinar que instrument era. 
  2. ECODIXI. Era en les fitxes que tenies, cada parella havia de triar una fitxa seua, i havia de dir una paraula relacionada en eixa mateixa, i les altres parelles havien de agafar una fitxa de les seues que reflectira la paraula que han dit, eixes fitxes es menejaven sense que es vegeren, i havies d’encertar quina era la fitxa que havia triat la parella. 
  3. SEPARAR RECICLATGE. Aquesta consistia en que el grup es divideia en 2. I cada vegada ixia un, li posaven un material i havia de tirar-lo al contenedor corresponent.
  4. RECICLATOR I POLLUTION. Dos persones ixien a jugar, i els altres feien de carrers. Un era reciclator, que havia de trobar el paper i el contenedor (en eixe ordre, primer el paper i després el contenedor) i juntar-ho, sense que pollution la pillara, però no es podia ni correr ni atravessar parets dels carrers, i els carrers giraven com les agulles del rellotge cada vegada que es deia “CAMBIO”.
  5. PRESSING KISS. Aquest joc consisteia en que el grup es dividia en dos, en aquest cas, 6 persones a un grup. i les altres 6 a un altre. Un grup eren les lletres, i l’altre grup eren els números. Aleshores les persones que estaven a l’equip de les lletres es repartien de la A a la F; i el dels números de l’1 al 6. Una vegada fet açò una persona de l’equip dels números, es sentava enterra i al mig, aleshores, deia per exemple “4 - F”, i el número 4 eixia contra la F, però, la F tenia que conseguir pegar-li una bessada al front al que estava al mig, i el 4 havia de evitar-ho, ja que la que estava al mig era del seu equip i havia de evitar-ho, cubrint a la del mig, i aconseguint pegar-li una besada a la persona de l’equip dels números, en aquest cas, a la 4. 
  6. PLANTA, AIGUA, FOC. Aquest joc consistia en que unes persones eren foc, unes planta i altres aigua. Aleshores, les aigues i les plantes anaven contra el foc. Les plantes havien de intentar aplegar a l’altra punta del camp, però el foc si les tocava les matava, i havien de parar i sols podien salvar-les si l’aigua les abraçava, però l’aigua s’evaporava si el foc la tocava i havia de començar de nou des del principi del camp, i 2 aigues mataven 1 foc, i 3 focs mataven 2 aigues. 
  7. VARIETAT DE JOCS. El primer consistia en que començavem sent una ameba, i haviem d’evolucionar passant per peix, pardal i mono, fins arribar a humà, que qui arribara a humà guanya. Aleshores tu havies d’anar caminant per l’espai i quan deien “EVOLUCIÓN”, haviem de fer una partida al millor de 3 a pedra, paper, tissores, amb un de la mateixa especie que la nostra, i si guanyaves, evolucionaves. 

Després d’açò, vam dinar, i vam tindre lliure fins la vesprada. Per la vesprada vam fer tallers de manualitats amb els materials reciclats que haviem de dur.
  1. Vam fer un ciri amb una llanda de cocacola, tallant pel mig de la llanda formant una porta i decorant-la com vullguerem. 
  2. Vam fer una maceta per a la semilla de julivert amb una llauna de conserva, decorant-la amb fil i paper de tela.
  3. Amb botelles de plàstic, sal colorada, cartró i suro, vam fer un rellotge d’arena.
  4. Vam fer un coffee sobre el reciclatge on vaig aprendre molt. 
  5. Vam fer zumba.
  6. Scape room. Simulaven el treball en una mina. 
  7. Cartera amb un brick de llet. 

Per la nit, després de sopar va haver una velada on els de Mallorca, Xàtiva, els de 2n de matí i els de 2n de la vesprada del Jordi, van fer diferents actuacions molts divertides i xules.
Hui per el matí, abans de començar amb les activitats hem fet un ball tots junts i després amb els mateixos grups que ahir hem fet més activitats. 
  1. NINJA, MEMORY I TRES EN RALLA. Aquest ha consistit primerament en jugar un poc al ninja per a calfar. El ninja es un joc on ens coloquem en cercle i es conta tres, i tu amb un moviment has de llevar-te i menejar els braços per a evitar que els demés et peguen (si vols), i quan comença el joc, és quan una persona comença i has d’anar pegant als braços de la gent sense menejar-te del lloc, sols pots fer un moviment i el braç i el cos ha d’anar a la vegada en un moviment. El memory té les mateixes normes que el joc de taula, però lo especial que hi havia en aquesta activitat és que anavem per parelles, però haviem d’anar des de mig camp fins on estava el memory amb un peu nugat al de l’altre company o companya. I per últim, tres en ralla, aquest tres en ralla era per equips, però era per relevos, és a dir, ens donaven tres conos, i les 3 primeres persones havien de correr des d’un punt (un a un) i deixar els conos, i quan els 3 conos estaven colocats, els demés de l’equip que faltaven per eixir, havien d’anar menejant-los pensant com fer tres en ralla. Tot açò a la mateixa vegada que l’altre equip ho feia a la vegada. És a dir, aquest joc en realitat és de velocitat i no de pensament, perquè no anem per torns, sinó qui més ràpid corre, més temps o oportunitats té. 
  2. TRIVIAL. El trivial consistia en què el grup es divideia en dos, i un coordinador de l’activitat tenia un pal al mig, aleshores quan deia “JA” havien d’eixir un de cada grup, i aconseguir el pal, qui agafava el pal, tirava un dau, i li feien una pregunta respectiva del color que li ha tocat. 
  3. GIMKANA I. En aquesta gimkana tenies que dividir-te en grups també (en 2 grups) i tenies 4 boles, i uns conos, i al final del tot 4 basures. Aleshores, havies d’eixir de la linea de eixida, agafar la primera bola, tornar a la linea principal, anar a per la segona, tornar al principi, anar a per la tercera, tornar a l’eixida, anar a per la cuarta, Fer zig zag entre els conos i quan arribaves a la linea que et marcaven, havies de mirar les boles que material de reciclatge era, i tirar-les i encertar-les dins les basures. 
  4. GIMKANA II. Aci també anavem per grups. Però dins de cada grup anavem per parelles i consisteia en una gimkana de relevos. La primera parella de cada grup havia de passar 3 proves, una primera, en una bola i dos raquetes havien d’anar d’un punt a un altre tirant la bola a l’aire i arribar i encertar-la dins d’un lloc; després havien de fer amb dos peus gegants anar d’un punt a un altre, les dos juntes, coordinar-se; i per últim, el mateix que amb les raquetes però amb una toalla. I quan acabaves les 3 proves, corries fins la segona parella i feia el mateix. 
  5. BIRLES. Aquest joc era el joc de les birles. Però primerament, haviem de jugar al mocador amb les birles i qui més birles guanyava, més birles tenia per tirar. 
  6. COMECOCOS. Aquest consistia en que teniem que conseguir per dins d’un circuit i sense que uns fantasmes ens pillaren, conseguir 2 preguntes i tot el material de reciclatge que trobarem, i també anavem per grups. 






Celia, Aitana, Silvia A

Comentarios

Entradas populares de este blog

CONCERT ROSALÍA

El passat día 7 de Desembre vaig tindre el plaer d'assistir al concert de l'artista del moment, Rosalía. En aquest concert, l'artista va apareixer prou emocionada perque actuava al Palau Sant Jordi, a Barcelona i Rosalia es Catalana.  Vaig gaudir molt de la seua música ja que m'agrada molt com combina diferents estils de música.  Va cantar totes les cançons de EL MAL QUERER i algunes com colaboracions que te en diferents artistes.  Aquesta canço que adjunte es es una de les meues favorites, Rosalia compta en el seu CD totes les fases per les que passa una relació tóxica. Rosalía es un clar exemple d'empoderament de la dona.  La cançó del video es: A NINGÚN HOMBRE  Silvia A

CENTRE JOVE XIRIVELLA

El passat dimarts, vam visitar també el CENTRE JOVE de Xirivella. Es un centre de l'ajuntament de Xirivella, on treballen per als joves del poble. Aquest centre surgeix de la necessitat de la gent jove de tindre un espai on reunir-se amb els amics i on fomentar l'activitat i participació juvenil. Es un centre molt gran, on tenen una sala d'informàtica, on tenen ordinadors a la disposició de qualsevol, una sala de reunions, els despatxos dels professionals, una sala on la gent pot anar a ballar i assajar i un saló d'actes o sala multiusos on es fan exposicions i concerts.  La veritat que el centre es prou gran, i també compta amb un pati exterior. Desde aquest centre, es realitzen moltes propostes i activitats com per exemple: JOOP: Desde aques centre, conjuntament amb l'IVAJ es treballa amb joves que es troben en una situació educativa crítica, o que ja el nostre sistema educatiu els ha llançat fora, i en el centre treballen l'hàbit de madrugar, fer cos

LES BIBLIOTEQUES

El dia 26 de febrer Maria, una companya de pràctiques ens va fer una exposició sobre les biblioteques i sobre el paper de l'animador socioculturar en elles. La sessió va començar en una dinàmica de presentació, ja que havia portat a una xica que és TASOCT i que actualment estava treballant en una biblioteca, la dinàmica consistia en que cada persona havia de dir el seu nom, el seu llibre preferit i havia d'explicar-lo. Després d'aquesta dinàmica ens va dir que ens agruparem en grups de tres persones i que imatginarem la nostra pròpia biblioteca, ens va deixar uns minuts i després una de cada membre del grup la va explicar a tota la classe. A questa dinàmica la ve fer per a explicar com s'orgintizaven la matjoria de les biblioteques, ja que depén del municipi i de la seua grandària. ESPAIS QUE PODEM TROBAR EN UNA BIBLIOTECA Espai d'administració: Taula d'atenció al públic per a demanar informació, procedir al prèstec, devolucions... Espai de rec