Ir al contenido principal

ACTIVITATS DIDÀCTIQUES

En les activitats didàctiques incloem:
  • VISITES GUIADES: Fan referència al que parlarem en territori, és a dir, són un recorregut per un espiar en el que es mostren diferents elements de patrimoni.
  • TALLERS: Trobem dos plantejaments:
    • El primer és en el que els i les visitants s'acosten al procés creatiu
    • Per l'altra part, utilitzen l'exposició i obres com a element d'educació i reflexió 
ELS TALLERS COM A FERRAMENTA PER ACOSTAR LES OBRES AL PÚBLIC

Els tallers didàctics que plantegen els museus responen a aquesta idea d'afavorir la interacció del públic amb les obres. Planteja que en funció de la manera que tinguem d'entender com cal acostar-se a una obra d'ara, poden disposar un tipus o un altre de taller. 

  • Si cal acostar-se a l'obra d'una manera intuïtiva, que l'obra parle per si mateixa: els tallers plantejats solen ser posteriores a la visita. 
  • Per entendre una obra cal acostar-se a ella intel·lectualment,  la fruïció estètica ha de partir del coneixement de l'obra i l'autoria: els tallers solen ser previs o durant la visita. 
  • Per acostar-se a una obra de manera vivencialmente, a partir del coneixement del context de creació, de l'experimentació en el procés creatiu de l'autor/a de l'obra: el taller intentarà indagar en alguns dels processos i mètodes que d'alguna manera es relacionen amb l'obra exposada.
Taller sobre exposició d'Andreu Alfaro

En aquest cas, pretenia la inmerssió en els processos creatius i en la gènesi de les obres exposades de l'artista als participants.
L'entrada del taller presedida per una imatge de l'artista, on s'ascoltava la seua veu en off i s'explicava diferents aspectes de la seua obra.


  • La primera activitat del taller consistia en la realització d'una escultura que l'alumnat podría endur-se posteriorment. Les esculturas es treballaven en xicotet format, mitjançant unes peces de cartró que es poden tallar, unir, etc. Una vegada acabada, es podía posar títol a l'obra. 
  • La segona activitat, era realitzar una escultura de filferro. Per a poder conseguir aqueixa esquematització de línies, l'alumnat partia d'un dibuix figuratiu i anava eliminant les línies que no consideraven necessàries. 
Taller sobre l'objecte subrrealista
Aquest taller pretenda acostar als i les visitants el mode de procedir dels creadors subrrealistes.

Tot començava entrant a una habitació amb una il·luminació molt especial on s'escoltava una versión molt surrealista d'un conte tradicional.

Després s'entrava a un espai on les i els participants s'encaraven a unes vitrines on no es veia que hi havia dins. Es demanava als i a les participants que obriren aleatòriament el diccionari i assenyalaren una paraula. Dins de la vitrina hi havia un objecte i es demanava que es fera una associació mental arbitrària entre la paraula que s'havia assenyalat al diccionari i l'objecte visionat a la vitrina. 

Per últim hi havia un muno d'objectes de plàstic i es demanava als i les participants que crearen el seu propi objecte subrrealista. 

ELS TALLERS COM A FERRAMENTA PER A REFLEXIONAR SOBRE TEMES TRANSCENDENTS DE L'ÉSSER HUMÀ

Aquest és un plantejament diferent, les obres o l'exposició s'entenen com un Punt inicial de reflexió sobre temes que són educatius i rellevants per al públic en general o per a l'alumnat. 


Aquest planejament és el que ha portat endavant l'educadora social Elisabet Català de la Universitat de València.

Planteja la proposta d'educar a través de l'art. Ens fa pensar sobre determinadas qüestions i a partir d'ací es planteja alguna proposta en la mateixa línia que han construir, crear o elaborar els i les participants al taller.

Depenent de l'artista i del contingut de cada obra, es treballen uns objectius educatius determinats.

Des d'aquesta perspectiva s'aborda fonamentalment el contingut i els valors i s'aprofundeis menys en ele processos creatius de l'autor de l'exposició. Moltes de les obres dels autors i autores que exposa el Patronat Martínez Guerrabeitia tener un plantejament social i aquesta proposta és molt coherente amb els fons de la col·lecció.


Celia, Aitana, Silvia A

Comentarios

Entradas populares de este blog

CONCERT ROSALÍA

El passat día 7 de Desembre vaig tindre el plaer d'assistir al concert de l'artista del moment, Rosalía. En aquest concert, l'artista va apareixer prou emocionada perque actuava al Palau Sant Jordi, a Barcelona i Rosalia es Catalana.  Vaig gaudir molt de la seua música ja que m'agrada molt com combina diferents estils de música.  Va cantar totes les cançons de EL MAL QUERER i algunes com colaboracions que te en diferents artistes.  Aquesta canço que adjunte es es una de les meues favorites, Rosalia compta en el seu CD totes les fases per les que passa una relació tóxica. Rosalía es un clar exemple d'empoderament de la dona.  La cançó del video es: A NINGÚN HOMBRE  Silvia A

CENTRE JOVE XIRIVELLA

El passat dimarts, vam visitar també el CENTRE JOVE de Xirivella. Es un centre de l'ajuntament de Xirivella, on treballen per als joves del poble. Aquest centre surgeix de la necessitat de la gent jove de tindre un espai on reunir-se amb els amics i on fomentar l'activitat i participació juvenil. Es un centre molt gran, on tenen una sala d'informàtica, on tenen ordinadors a la disposició de qualsevol, una sala de reunions, els despatxos dels professionals, una sala on la gent pot anar a ballar i assajar i un saló d'actes o sala multiusos on es fan exposicions i concerts.  La veritat que el centre es prou gran, i també compta amb un pati exterior. Desde aquest centre, es realitzen moltes propostes i activitats com per exemple: JOOP: Desde aques centre, conjuntament amb l'IVAJ es treballa amb joves que es troben en una situació educativa crítica, o que ja el nostre sistema educatiu els ha llançat fora, i en el centre treballen l'hàbit de madrugar, fer cos

LES BIBLIOTEQUES

El dia 26 de febrer Maria, una companya de pràctiques ens va fer una exposició sobre les biblioteques i sobre el paper de l'animador socioculturar en elles. La sessió va començar en una dinàmica de presentació, ja que havia portat a una xica que és TASOCT i que actualment estava treballant en una biblioteca, la dinàmica consistia en que cada persona havia de dir el seu nom, el seu llibre preferit i havia d'explicar-lo. Després d'aquesta dinàmica ens va dir que ens agruparem en grups de tres persones i que imatginarem la nostra pròpia biblioteca, ens va deixar uns minuts i després una de cada membre del grup la va explicar a tota la classe. A questa dinàmica la ve fer per a explicar com s'orgintizaven la matjoria de les biblioteques, ja que depén del municipi i de la seua grandària. ESPAIS QUE PODEM TROBAR EN UNA BIBLIOTECA Espai d'administració: Taula d'atenció al públic per a demanar informació, procedir al prèstec, devolucions... Espai de rec