En les activitats didàctiques incloem:
Aquest planejament és el que ha portat endavant l'educadora social Elisabet Català de la Universitat de València.
Planteja la proposta d'educar a través de l'art. Ens fa pensar sobre determinadas qüestions i a partir d'ací es planteja alguna proposta en la mateixa línia que han construir, crear o elaborar els i les participants al taller.
Depenent de l'artista i del contingut de cada obra, es treballen uns objectius educatius determinats.
Des d'aquesta perspectiva s'aborda fonamentalment el contingut i els valors i s'aprofundeis menys en ele processos creatius de l'autor de l'exposició. Moltes de les obres dels autors i autores que exposa el Patronat Martínez Guerrabeitia tener un plantejament social i aquesta proposta és molt coherente amb els fons de la col·lecció.
Celia, Aitana, Silvia A
- VISITES GUIADES: Fan referència al que parlarem en territori, és a dir, són un recorregut per un espiar en el que es mostren diferents elements de patrimoni.
- TALLERS: Trobem dos plantejaments:
- El primer és en el que els i les visitants s'acosten al procés creatiu
- Per l'altra part, utilitzen l'exposició i obres com a element d'educació i reflexió
ELS TALLERS COM A FERRAMENTA PER ACOSTAR LES OBRES AL PÚBLIC
Els tallers didàctics que plantegen els museus responen a aquesta idea d'afavorir la interacció del públic amb les obres. Planteja que en funció de la manera que tinguem d'entender com cal acostar-se a una obra d'ara, poden disposar un tipus o un altre de taller.
- Si cal acostar-se a l'obra d'una manera intuïtiva, que l'obra parle per si mateixa: els tallers plantejats solen ser posteriores a la visita.
- Per entendre una obra cal acostar-se a ella intel·lectualment, la fruïció estètica ha de partir del coneixement de l'obra i l'autoria: els tallers solen ser previs o durant la visita.
- Per acostar-se a una obra de manera vivencialmente, a partir del coneixement del context de creació, de l'experimentació en el procés creatiu de l'autor/a de l'obra: el taller intentarà indagar en alguns dels processos i mètodes que d'alguna manera es relacionen amb l'obra exposada.
Taller sobre exposició d'Andreu Alfaro
En aquest cas, pretenia la inmerssió en els processos creatius i en la gènesi de les obres exposades de l'artista als participants.
L'entrada del taller presedida per una imatge de l'artista, on s'ascoltava la seua veu en off i s'explicava diferents aspectes de la seua obra.
En aquest cas, pretenia la inmerssió en els processos creatius i en la gènesi de les obres exposades de l'artista als participants.
L'entrada del taller presedida per una imatge de l'artista, on s'ascoltava la seua veu en off i s'explicava diferents aspectes de la seua obra.
- La primera activitat del taller consistia en la realització d'una escultura que l'alumnat podría endur-se posteriorment. Les esculturas es treballaven en xicotet format, mitjançant unes peces de cartró que es poden tallar, unir, etc. Una vegada acabada, es podía posar títol a l'obra.
- La segona activitat, era realitzar una escultura de filferro. Per a poder conseguir aqueixa esquematització de línies, l'alumnat partia d'un dibuix figuratiu i anava eliminant les línies que no consideraven necessàries.
Taller sobre l'objecte subrrealista
Aquest taller pretenda acostar als i les visitants el mode de procedir dels creadors subrrealistes.
Tot començava entrant a una habitació amb una il·luminació molt especial on s'escoltava una versión molt surrealista d'un conte tradicional.
Després s'entrava a un espai on les i els participants s'encaraven a unes vitrines on no es veia que hi havia dins. Es demanava als i a les participants que obriren aleatòriament el diccionari i assenyalaren una paraula. Dins de la vitrina hi havia un objecte i es demanava que es fera una associació mental arbitrària entre la paraula que s'havia assenyalat al diccionari i l'objecte visionat a la vitrina.
Per últim hi havia un muno d'objectes de plàstic i es demanava als i les participants que crearen el seu propi objecte subrrealista.
ELS TALLERS COM A FERRAMENTA PER A REFLEXIONAR SOBRE TEMES TRANSCENDENTS DE L'ÉSSER HUMÀ
Aquest és un plantejament diferent, les obres o l'exposició s'entenen com un Punt inicial de reflexió sobre temes que són educatius i rellevants per al públic en general o per a l'alumnat.
Aquest planejament és el que ha portat endavant l'educadora social Elisabet Català de la Universitat de València.
Planteja la proposta d'educar a través de l'art. Ens fa pensar sobre determinadas qüestions i a partir d'ací es planteja alguna proposta en la mateixa línia que han construir, crear o elaborar els i les participants al taller.
Depenent de l'artista i del contingut de cada obra, es treballen uns objectius educatius determinats.
Des d'aquesta perspectiva s'aborda fonamentalment el contingut i els valors i s'aprofundeis menys en ele processos creatius de l'autor de l'exposició. Moltes de les obres dels autors i autores que exposa el Patronat Martínez Guerrabeitia tener un plantejament social i aquesta proposta és molt coherente amb els fons de la col·lecció.
Celia, Aitana, Silvia A
Comentarios
Publicar un comentario