Ir al contenido principal

LA CONSTRUCCIÓ DEL SIGNIFICAT DE L'OBRA D'ART

En el procés de comunicació que es produeix entre l’emissor i el receptor en el cas de les obres d’art no hi ha un missatge unívoc amb un codi clar. 
L’artista emet un missatge a través de la seua obra amb un contingut, però aquest arriba al públic de manera diversa. 

Això planteja una qüestió molt interessant, i és: on està el significat de l’obra?
L’artista construeix l’obra amb un significat, conscient o inconscient, però el públic construeix un significat nou al rebre l’obra a partir de la interacció d’allò que ha expressat l’artista amb el seu bagatge personal, la experiència i la personalitat.

En determinades correts artístiques actuals, en alguns grups de públic no arriba ni a produir-se aquest feed-back. Està present, la idea que l’art ha d’acompanyar la bellesa i dificultat tècnica i això genera un rebuig previ. 

A tothom no els ha d’agradar el mateix i totes les persones tenen el dret al seu gust personal. Des de l’animació i gestió cultural, hem de treballar per afavorir la interacció del públic amb les obres i evitar els prejudicis previs. 
El que tracta és d’ajudar a entendre el context de creació de l’obra, quines preguntes es feia l’artista en el moment de la creació, i així afavorir la interacció i deixar llibertat al públic per a que construesca el significa i decidesca si li agrada o no.
Això implica la posada en marxa d’activitats que faciliten la interacció. Tallers, breus comentaris previs a l’obra, etc. És especialment necessari en aquelles corrents artístiques menys conegudes pel gran públic. És a dir, corrents que intenten trencar amb formes d’expressió més tradicional. 




Celia, Aitana, Silvia 

Comentarios

Entradas populares de este blog

CONCERT ROSALÍA

El passat día 7 de Desembre vaig tindre el plaer d'assistir al concert de l'artista del moment, Rosalía. En aquest concert, l'artista va apareixer prou emocionada perque actuava al Palau Sant Jordi, a Barcelona i Rosalia es Catalana.  Vaig gaudir molt de la seua música ja que m'agrada molt com combina diferents estils de música.  Va cantar totes les cançons de EL MAL QUERER i algunes com colaboracions que te en diferents artistes.  Aquesta canço que adjunte es es una de les meues favorites, Rosalia compta en el seu CD totes les fases per les que passa una relació tóxica. Rosalía es un clar exemple d'empoderament de la dona.  La cançó del video es: A NINGÚN HOMBRE  Silvia A

CENTRE JOVE XIRIVELLA

El passat dimarts, vam visitar també el CENTRE JOVE de Xirivella. Es un centre de l'ajuntament de Xirivella, on treballen per als joves del poble. Aquest centre surgeix de la necessitat de la gent jove de tindre un espai on reunir-se amb els amics i on fomentar l'activitat i participació juvenil. Es un centre molt gran, on tenen una sala d'informàtica, on tenen ordinadors a la disposició de qualsevol, una sala de reunions, els despatxos dels professionals, una sala on la gent pot anar a ballar i assajar i un saló d'actes o sala multiusos on es fan exposicions i concerts.  La veritat que el centre es prou gran, i també compta amb un pati exterior. Desde aquest centre, es realitzen moltes propostes i activitats com per exemple: JOOP: Desde aques centre, conjuntament amb l'IVAJ es treballa amb joves que es troben en una situació educativa crítica, o que ja el nostre sistema educatiu els ha llançat fora, i en el centre treballen l'hàbit de madrugar, fer cos

LES BIBLIOTEQUES

El dia 26 de febrer Maria, una companya de pràctiques ens va fer una exposició sobre les biblioteques i sobre el paper de l'animador socioculturar en elles. La sessió va començar en una dinàmica de presentació, ja que havia portat a una xica que és TASOCT i que actualment estava treballant en una biblioteca, la dinàmica consistia en que cada persona havia de dir el seu nom, el seu llibre preferit i havia d'explicar-lo. Després d'aquesta dinàmica ens va dir que ens agruparem en grups de tres persones i que imatginarem la nostra pròpia biblioteca, ens va deixar uns minuts i després una de cada membre del grup la va explicar a tota la classe. A questa dinàmica la ve fer per a explicar com s'orgintizaven la matjoria de les biblioteques, ja que depén del municipi i de la seua grandària. ESPAIS QUE PODEM TROBAR EN UNA BIBLIOTECA Espai d'administració: Taula d'atenció al públic per a demanar informació, procedir al prèstec, devolucions... Espai de rec