Ir al contenido principal

EL MÀRQUETING II

L'estructuració 


Dos aspectes: L'oferta de serveis i la producció de cadascún d'ells. Anomenem al procés SERVUCCIÓ. 

Oferta de serveis ha de donar resposta a la conceptualització i als interessos dels públics objectius als que volem donar resposta.
Els clasifiquem:
- Básic: En un museu seran les exposicions, en un teatre l'exhibició...
- Perifèrics: El client pot accedir pel simple fet de participar o adquirir el servei básic. Tallers didáctics, inclosos en l'entrada al museu, un servei de guarderia per atendre als xiquets durant l'activitat cultural...
-Derivats: Poden ser utilitzats encara que no es siga usuari del servei bàsic. Per exemple un bar en un centre cultural...
- Complementaris: Complementar-la i diferenciar-la dels competidors. Descompte en un altre centre cultural associat. 

Per a cada un d'aquest serveis es deurà establir una servucció. Per tant, coneixem una servucció com a un sistema d'organització que relaciona el client, amb el personal de l'organització i els elements materials. Ens ajuda i respon a que necessitem per a produir el servei. 


La comercialització

Com poder fer arribar el nostre servei als usuaris.
Implica 3 procesos: 

  • El preu: Decidirem si te preu o es gratuït. No te perque ser un factor determinant per a que la gent participe.

Pot ser que quan en anterioritat no hem tingut una experiència satisfactòria, la gent puga pensar que es prou cara l'activitat, o quan els preus estàn per damunt dels preus de mercat. 
El preu es prou útil i ens ajuda en la comunicació desde el punt de vista de les persones consumidores del producte, ens informa i ens serveix de referència per a saber la qualitat del producte.
Per a decidir els preus d'un producte cultural tindrem en compte:
- El preu de la competència
- El tipus i demanda de l'acte o activitat
-Preu únic i indiscriminat
- Preu públic


  • La intermediació:  L'objectiu es fer la compra fàcil o en algun cas un poquet difícil. Si es un acte gratuït, tractarem de fer complicat l'accés al dret a l'ús. Quan volem facilitar l'assistència i la nostra capacitat es gran es tracta de fer fàcil l'adquisició.
Formes d'intermediació:
- Venda a través de taquilles.
- Venda a través d'intermediaris.
- Venda a través de caixers bancaris.
- Venda telefónica .
- Venda a través d'internet 
- Col·laboració amb altres entitats, empreses o institucions ( Punt de Venda)

Canal de distribució: 
- Directe: La organització cultural comercialitza el producte o servei.
- Indirecte: A través d'un intermediari. De manera exclusiva, selectiva o intensiva. Això fa que siga possible arribar a usuaris que estan fora del nostre àmbit. 


  • La comunicació: 
Dissenyar a qui comunicar. Per exemple, públic potencial, ocasional, actiu o habitual o al públic vinculat. 
Mes tard, tomarem la decisió de el contigut d'allò que anem a comunicar.
Definir com comunicarem i establir els canals de comunicació. 








Silvia A, Aitana i Celia. 



Comentarios

Entradas populares de este blog

CONCERT ROSALÍA

El passat día 7 de Desembre vaig tindre el plaer d'assistir al concert de l'artista del moment, Rosalía. En aquest concert, l'artista va apareixer prou emocionada perque actuava al Palau Sant Jordi, a Barcelona i Rosalia es Catalana.  Vaig gaudir molt de la seua música ja que m'agrada molt com combina diferents estils de música.  Va cantar totes les cançons de EL MAL QUERER i algunes com colaboracions que te en diferents artistes.  Aquesta canço que adjunte es es una de les meues favorites, Rosalia compta en el seu CD totes les fases per les que passa una relació tóxica. Rosalía es un clar exemple d'empoderament de la dona.  La cançó del video es: A NINGÚN HOMBRE  Silvia A

CENTRE JOVE XIRIVELLA

El passat dimarts, vam visitar també el CENTRE JOVE de Xirivella. Es un centre de l'ajuntament de Xirivella, on treballen per als joves del poble. Aquest centre surgeix de la necessitat de la gent jove de tindre un espai on reunir-se amb els amics i on fomentar l'activitat i participació juvenil. Es un centre molt gran, on tenen una sala d'informàtica, on tenen ordinadors a la disposició de qualsevol, una sala de reunions, els despatxos dels professionals, una sala on la gent pot anar a ballar i assajar i un saló d'actes o sala multiusos on es fan exposicions i concerts.  La veritat que el centre es prou gran, i també compta amb un pati exterior. Desde aquest centre, es realitzen moltes propostes i activitats com per exemple: JOOP: Desde aques centre, conjuntament amb l'IVAJ es treballa amb joves que es troben en una situació educativa crítica, o que ja el nostre sistema educatiu els ha llançat fora, i en el centre treballen l'hàbit de madrugar, fer cos

LES BIBLIOTEQUES

El dia 26 de febrer Maria, una companya de pràctiques ens va fer una exposició sobre les biblioteques i sobre el paper de l'animador socioculturar en elles. La sessió va començar en una dinàmica de presentació, ja que havia portat a una xica que és TASOCT i que actualment estava treballant en una biblioteca, la dinàmica consistia en que cada persona havia de dir el seu nom, el seu llibre preferit i havia d'explicar-lo. Després d'aquesta dinàmica ens va dir que ens agruparem en grups de tres persones i que imatginarem la nostra pròpia biblioteca, ens va deixar uns minuts i després una de cada membre del grup la va explicar a tota la classe. A questa dinàmica la ve fer per a explicar com s'orgintizaven la matjoria de les biblioteques, ja que depén del municipi i de la seua grandària. ESPAIS QUE PODEM TROBAR EN UNA BIBLIOTECA Espai d'administració: Taula d'atenció al públic per a demanar informació, procedir al prèstec, devolucions... Espai de rec