L'estructuració
Dos aspectes: L'oferta de serveis i la producció de cadascún d'ells. Anomenem al procés SERVUCCIÓ.
Oferta de serveis ha de donar resposta a la conceptualització i als interessos dels públics objectius als que volem donar resposta.
Els clasifiquem:
- Básic: En un museu seran les exposicions, en un teatre l'exhibició...
- Perifèrics: El client pot accedir pel simple fet de participar o adquirir el servei básic. Tallers didáctics, inclosos en l'entrada al museu, un servei de guarderia per atendre als xiquets durant l'activitat cultural...
-Derivats: Poden ser utilitzats encara que no es siga usuari del servei bàsic. Per exemple un bar en un centre cultural...
- Complementaris: Complementar-la i diferenciar-la dels competidors. Descompte en un altre centre cultural associat.
Per a cada un d'aquest serveis es deurà establir una servucció. Per tant, coneixem una servucció com a un sistema d'organització que relaciona el client, amb el personal de l'organització i els elements materials. Ens ajuda i respon a que necessitem per a produir el servei.
La comercialització
Com poder fer arribar el nostre servei als usuaris.
Implica 3 procesos:
Pot ser que quan en anterioritat no hem tingut una experiència satisfactòria, la gent puga pensar que es prou cara l'activitat, o quan els preus estàn per damunt dels preus de mercat.
El preu es prou útil i ens ajuda en la comunicació desde el punt de vista de les persones consumidores del producte, ens informa i ens serveix de referència per a saber la qualitat del producte.
Per a decidir els preus d'un producte cultural tindrem en compte:
- El preu de la competència
- El tipus i demanda de l'acte o activitat
-Preu únic i indiscriminat
- Preu públic
- Venda a través de taquilles.
- Venda a través d'intermediaris.
- Venda a través de caixers bancaris.
- Venda telefónica .
- Venda a través d'internet
- Col·laboració amb altres entitats, empreses o institucions ( Punt de Venda)
Canal de distribució:
- Directe: La organització cultural comercialitza el producte o servei.
- Indirecte: A través d'un intermediari. De manera exclusiva, selectiva o intensiva. Això fa que siga possible arribar a usuaris que estan fora del nostre àmbit.
Mes tard, tomarem la decisió de el contigut d'allò que anem a comunicar.
Definir com comunicarem i establir els canals de comunicació.
Silvia A, Aitana i Celia.
Dos aspectes: L'oferta de serveis i la producció de cadascún d'ells. Anomenem al procés SERVUCCIÓ.
Oferta de serveis ha de donar resposta a la conceptualització i als interessos dels públics objectius als que volem donar resposta.
Els clasifiquem:
- Básic: En un museu seran les exposicions, en un teatre l'exhibició...
- Perifèrics: El client pot accedir pel simple fet de participar o adquirir el servei básic. Tallers didáctics, inclosos en l'entrada al museu, un servei de guarderia per atendre als xiquets durant l'activitat cultural...
-Derivats: Poden ser utilitzats encara que no es siga usuari del servei bàsic. Per exemple un bar en un centre cultural...
- Complementaris: Complementar-la i diferenciar-la dels competidors. Descompte en un altre centre cultural associat.
Per a cada un d'aquest serveis es deurà establir una servucció. Per tant, coneixem una servucció com a un sistema d'organització que relaciona el client, amb el personal de l'organització i els elements materials. Ens ajuda i respon a que necessitem per a produir el servei.
La comercialització
Com poder fer arribar el nostre servei als usuaris.
Implica 3 procesos:
- El preu: Decidirem si te preu o es gratuït. No te perque ser un factor determinant per a que la gent participe.
Pot ser que quan en anterioritat no hem tingut una experiència satisfactòria, la gent puga pensar que es prou cara l'activitat, o quan els preus estàn per damunt dels preus de mercat.
El preu es prou útil i ens ajuda en la comunicació desde el punt de vista de les persones consumidores del producte, ens informa i ens serveix de referència per a saber la qualitat del producte.
Per a decidir els preus d'un producte cultural tindrem en compte:
- El preu de la competència
- El tipus i demanda de l'acte o activitat
-Preu únic i indiscriminat
- Preu públic
- La intermediació: L'objectiu es fer la compra fàcil o en algun cas un poquet difícil. Si es un acte gratuït, tractarem de fer complicat l'accés al dret a l'ús. Quan volem facilitar l'assistència i la nostra capacitat es gran es tracta de fer fàcil l'adquisició.
- Venda a través de taquilles.
- Venda a través d'intermediaris.
- Venda a través de caixers bancaris.
- Venda telefónica .
- Venda a través d'internet
- Col·laboració amb altres entitats, empreses o institucions ( Punt de Venda)
Canal de distribució:
- Directe: La organització cultural comercialitza el producte o servei.
- Indirecte: A través d'un intermediari. De manera exclusiva, selectiva o intensiva. Això fa que siga possible arribar a usuaris que estan fora del nostre àmbit.
- La comunicació:
Mes tard, tomarem la decisió de el contigut d'allò que anem a comunicar.
Definir com comunicarem i establir els canals de comunicació.
Silvia A, Aitana i Celia.
Comentarios
Publicar un comentario