El màrqueting es refereix a productes com poden ser llibres, CD, o serveis culturals com pot ser, concerts, jornades, una exposició, un taller...
El màrqueting cultural te una peculiartat i es que tracta de fer arribar a la gent les propostes culturals que tenen valor d'acord amb els objectius de l'entitat.
Tracta de buscar equilibri entre la gratificació percebuda i els costos que tindrà.
- Utilitat funcional
- Utilitat vecinal
- Utilitat sombòlica
ESFORÇ
- Convivència
- Cost econòmic
- Costos intel·lectuals i socials
Planificació estratègica en les organitzacions culturals
Marca les tendències a llarg termini de l'organització cultural.
Ens ajuda a definir els aspectes estratègics, oferir un marc per a la comunicació, millora la direcció de l'organització i ofereix els adequats mecanismes de control.
Això vol dir, que tindrem que elaborar un pla de màrqueting i la creació d'una cartera de serveis o productes culturals.
La conceptualització
La missió de l'organització, el públic a qui va dirigit i els valors que hi ha darrere de l'oferta.
Darrere de qualsevol oferta, hi ha uns valors que defineixen ixa oferta.
L'estratègia de posicionament consisteix en planificar la imatge i identitat de l'organització amb la finalitat que siga valorada pel públic.
Posar en marxa una estratègia de posicionament suposa:
-Planificar una estratègia de diferenciació
-Comunicar adequadament els valors de diferenciació del producte.
Silvia A, Celia i Aitana
El màrqueting cultural te una peculiartat i es que tracta de fer arribar a la gent les propostes culturals que tenen valor d'acord amb els objectius de l'entitat.
Tracta de buscar equilibri entre la gratificació percebuda i els costos que tindrà.
GRATIFICACIÓ
PERCEBUDA- Utilitat funcional
- Utilitat vecinal
- Utilitat sombòlica
ESFORÇ
- Convivència
- Cost econòmic
- Costos intel·lectuals i socials
Planificació estratègica en les organitzacions culturals
Marca les tendències a llarg termini de l'organització cultural.
Ens ajuda a definir els aspectes estratègics, oferir un marc per a la comunicació, millora la direcció de l'organització i ofereix els adequats mecanismes de control.
Això vol dir, que tindrem que elaborar un pla de màrqueting i la creació d'una cartera de serveis o productes culturals.
La conceptualització
La missió de l'organització, el públic a qui va dirigit i els valors que hi ha darrere de l'oferta.
Darrere de qualsevol oferta, hi ha uns valors que defineixen ixa oferta.
L'estratègia de posicionament consisteix en planificar la imatge i identitat de l'organització amb la finalitat que siga valorada pel públic.
Posar en marxa una estratègia de posicionament suposa:
-Planificar una estratègia de diferenciació
-Comunicar adequadament els valors de diferenciació del producte.
Silvia A, Celia i Aitana
Comentarios
Publicar un comentario