Ir al contenido principal

LES ARTS - LA MÚSICA

La música és una de les expressions més fabuloses del ser humà, ja que arriba a transmetre de manera inmediata diferents sensacions que altres formes d’art pot ser no ho fan. La música és un complex sistema de sons, melodies i ritmes que l’ésser humà ha anat descobrint i elaborant per obtindre una infinitat de possibilitats diferents al llarg de la història. Es fa saber que la música compta amb una gran importància per a l’ésser humà, ja que fa permetre expressar pors, alegries, sentiments profunds, idees, pensaments, etc. La música permet canalitzar eixos sentiments i fer que la persona alleuge les seves penes o faja crèixer la seva alegria depenent del cas. 

A més, compleix una funció de vital importància en el desenvolupament cognitiu de l’ésser humà. Col·labora amb el pensament lògic matemàtic, l’adquisició del llenguatge, el desenvolupament psicomotriu, les relacions interpersonals, l’aprenentatge de llengües no natives i a potenciar la inteligencia emocional entre altres. Per aquest motiu, la música ha d’estar present en qualsevol pla educatiu i es reconeguda com una disciplina imprescindible dins de l’ensenyança obligatòria.

CADENA DE PRODUCCIÓ
El procés de creació comença amb una idea, al tractar-se d’una obra musical, s’inclou o s’adapta una lletra o una melodia. Sol ser ací quan sorgeixen els drets d’autor.

Eixa obra s’adapta en funció d’un grup, d’una coral, o d’un cantant que és qui l’interpreta, introduïnt els instruments apropiats i partitures, realitzant la producció amb l’ajuda d’un representant als locals d’assaig. Una vegada el producte està finalitzat, comença el procés de distribució i gravació. 

La gravació comença en un estudi de gravació amb l’ajuda dels tècnics de so. On es crea una maqueta ja siga d’un disc o d’una cançó. D'ahí passa a l’edició en una empresa discogràfica, que són qui fa la fabricació dels CD’s, i ho distribueixen i promocionen, és a dir, s’encarreguen de la venta de CD’s que han sigut creats. 

Pel que fa a la distribució, tenim un manager o promotor, que és qui promociona a través de la publicitat, dels mitjans de comunicació, cartells, xarxes socials, etc, els concerts al públic. 

La promoció de venta de discs i de concerts entran relacionada entre elles.


LA MÚSICA ACTUAL
En els anys passats, ha hagut un canvi de model de negoci en la música, ja que abans el CD tenia més rellevància per als artistes i el públic, per què Internet no s’havia expandit tant i la gent en comprava com a ferramenta per escoltar quan vullgueren la música dels seus artistes preferits. 

Ésta crisis, que ha patit la producció de CD’s no ha trobat cap altra alternativa. 

Actualment, amb el desenvolupament de les plataformes digitals online, es segueixen produint importància, ja que hui en dia els concerts són el motor de la música, i la gent prefereix invertir en veure i sentir la música en directe, què en un CD, ja que, com hem anomenat abans, ho tenen plataformes digitals. 

En aquest àmbit de la música, podem trobar diferents figures:

  • Managers: Són els representants de l’artista. És la persona que comprèn que l’artista, aquella que es dipositaria de la seva imatge, la que realitza les gestions entre l’artista i les discogràfiques per a ajudar a negociar les condicions laborals del cantant a l’hora de produïr i distribuïr CD’s. També interactuen amb les Administracions per a formalitzar els concerts.

  • Representants de zona: Assessoren als clients. Són els encarregats de realitzar les contractacions, els que es responsabilitzen davant del manager i davant dels clients i moltes vegades també són els promotors d’espectacles.

  • Promotors d’espectacles: Són els encarregats d’organitzar els espectacles que tenen una finalitat de lucre, i moltes vegades són els managers i els representants de zona. 

Productors d’espectacles: Es la posada en marxa de tots els mecanismes per a que funcione l’espectacle. En l’estat espanyol són els representants de zona els que s’encarreguen de tot açò.


LA MÚSICA CLÀSSICA


En aquest cas i tipus de música, és totalment diferent a altres. En quant a la seua influència i difusió, és molt més baixa. Sols un 8’6% de les persones assisteixen a concerts de música clàssica en 2015.

Pel que fa al seu cost, el manteniment és alt, i requereixen el finançament de les institucions públiques; en l’estat espanyol hi trobem 30 orquestres simfòniques, algunes d’aquestes són les següents:

  • Jove Orquestra Nacional de Catalunya
  • Orquestra Cadaqués
  • Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya
  • Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu 
  • Orquestra Simfònica del Vallés
  • Orquestra de València
  • Orquestra de la Comunitat Valenciana
  • Orquestra Simfònica de Castelló
  • Orquestra Simfònica de Balears “Ciutat de Palma”

En la música clàssica, l’àmbit de difusió més gran que es troba és la música de cambra, aquesta música és una composició musical dedicada a un petit conjunt d’instruments, en el que cada part està pensada per a un sol instrumentista, si aquesta part es duplica o es triplica, ja parlem d’una orquestra de cambra, que és el que es refereix a una orquestra simfònica, però en reducció. 


SOCIETATS MUSICALS


Les Societats Musicals, en el País Valencià representen el teixit cultural amb més implantació al territori. Actualment la FSMCV agrupa:

  • 550 Societats Musicals
  • 40.000 músics
  • 60.000 alumnes
  • 200.000 socis
  • 1075 bandes
  • 233 corals
  • 133 grups de música de cambra
  • 52 big-bands
  • 19 grups de tabal i dolçaina

Tots aquests grups, tenen un paper important en la formació, ja que d’aquesta manera donen a conèixer diferents tipus de instruments i música, i faciliten a les persones a tindre accés o simplement gaudir-ho.


Celia, Aitana, Silvia A

Comentarios

Entradas populares de este blog

CONCERT ROSALÍA

El passat día 7 de Desembre vaig tindre el plaer d'assistir al concert de l'artista del moment, Rosalía. En aquest concert, l'artista va apareixer prou emocionada perque actuava al Palau Sant Jordi, a Barcelona i Rosalia es Catalana.  Vaig gaudir molt de la seua música ja que m'agrada molt com combina diferents estils de música.  Va cantar totes les cançons de EL MAL QUERER i algunes com colaboracions que te en diferents artistes.  Aquesta canço que adjunte es es una de les meues favorites, Rosalia compta en el seu CD totes les fases per les que passa una relació tóxica. Rosalía es un clar exemple d'empoderament de la dona.  La cançó del video es: A NINGÚN HOMBRE  Silvia A

CENTRE JOVE XIRIVELLA

El passat dimarts, vam visitar també el CENTRE JOVE de Xirivella. Es un centre de l'ajuntament de Xirivella, on treballen per als joves del poble. Aquest centre surgeix de la necessitat de la gent jove de tindre un espai on reunir-se amb els amics i on fomentar l'activitat i participació juvenil. Es un centre molt gran, on tenen una sala d'informàtica, on tenen ordinadors a la disposició de qualsevol, una sala de reunions, els despatxos dels professionals, una sala on la gent pot anar a ballar i assajar i un saló d'actes o sala multiusos on es fan exposicions i concerts.  La veritat que el centre es prou gran, i també compta amb un pati exterior. Desde aquest centre, es realitzen moltes propostes i activitats com per exemple: JOOP: Desde aques centre, conjuntament amb l'IVAJ es treballa amb joves que es troben en una situació educativa crítica, o que ja el nostre sistema educatiu els ha llançat fora, i en el centre treballen l'hàbit de madrugar, fer cos

LES BIBLIOTEQUES

El dia 26 de febrer Maria, una companya de pràctiques ens va fer una exposició sobre les biblioteques i sobre el paper de l'animador socioculturar en elles. La sessió va començar en una dinàmica de presentació, ja que havia portat a una xica que és TASOCT i que actualment estava treballant en una biblioteca, la dinàmica consistia en que cada persona havia de dir el seu nom, el seu llibre preferit i havia d'explicar-lo. Després d'aquesta dinàmica ens va dir que ens agruparem en grups de tres persones i que imatginarem la nostra pròpia biblioteca, ens va deixar uns minuts i després una de cada membre del grup la va explicar a tota la classe. A questa dinàmica la ve fer per a explicar com s'orgintizaven la matjoria de les biblioteques, ja que depén del municipi i de la seua grandària. ESPAIS QUE PODEM TROBAR EN UNA BIBLIOTECA Espai d'administració: Taula d'atenció al públic per a demanar informació, procedir al prèstec, devolucions... Espai de rec