Ir al contenido principal

ELS TALLERS D'EXPRESSIÓ ARTÍSTICA

Són una ferramenta que possibilita l'accés a la creació, una manera per possibilitar que diferents col·lectius experimenten la possibilitat de crear, d'expressar i de reflexionar sobre la realitat que els envolta.

Els tallers d'expressió poden realitzar-se al voltant de qualsevol disciplina artística i han de tenir més importància els aspectes creatius que els tècincs.

Passos en el procés creatiu:

  • FASE O ESTADI DE LA PREPARACIÓ
Identificació d'un problema o la percepció d'una necessitat. Immersió (concient o no) en un conjunt de qüestions problemàtiques que són interessants i susciten a la creativitat.

Dues qüestions importants: la necessitat de sensitivitat en la percepció de l'entorn i la ingenuïtat en la manera d'interpretar aqueixa percepció.

  • LA INCUBACIÓ
Es comencen a trobar possibles solucions, temps de recerca inconscient de la solució. Es realitzen connexions inusitades. S'analitza la situació.

  • FASE D'IL·LUMINACIÓ
Comencen a sorgir possibles solucions, la resposta a les inquietuds que ens han sorgit. Moment de l'eixida creativa.

  • FASE DE VERIFICACIÓ
Avaluar les solucions, verificar la seua adequació.

Motos, T. planteja quatre moments per als tallers de dramatització que es poden traslladar a qualsevol altra disciplina artística.
  • Posada en marxa -> Crear un bon clima en el grup. Afavorir el contacte.
  • Sensibilització o relaxació -> Exercicis o activitats que ens preparen per a la fase creativa. Busca la relaxació i concentració.
  • Expressió -> Part central del taller, deixarem que les participants s'expressent i és on es desenvolupen els continguts principals del taññer.
  • Retroacció o avaluació -> Reflexionar i compartir allò que hem fet, com ens hem sentit, reflexionar sobre la temàtica i les reflexions individuals i col·lectives. Es tracta de verblitzar i dialogar.

EL TALLER DE TEATRE: TOT PARTINT DE BOAL

Els exercicis que es plantegen tenen per un costat mirar-nos i coneixer-nos més a nosaltres mateixa per tenir un major control sobre el nostre propi cos i ment.

Boal planteja la necessitat de valorar l'emoció, aconseguir que les persones que fan teatre manifesten lliurement les seues emocions a través del cos. I per això és necessari començar pel seu treball de desmecanització, de manera que emperimentarem diferents respostes davant diferents estímuls.

En el teatre es viuran situacions, crearan i s'experimentaran solucions, analitzaran i coneixeran les seues pròpies reaccions.

I aquest treball al fer-lo al costat de més persones també implica una experimentació i aprofundiment en la comunicació i en la col·laboració amb altres éssers humans.

Sílvia A, Celia i Aitana

Comentarios

Entradas populares de este blog

CONCERT ROSALÍA

El passat día 7 de Desembre vaig tindre el plaer d'assistir al concert de l'artista del moment, Rosalía. En aquest concert, l'artista va apareixer prou emocionada perque actuava al Palau Sant Jordi, a Barcelona i Rosalia es Catalana.  Vaig gaudir molt de la seua música ja que m'agrada molt com combina diferents estils de música.  Va cantar totes les cançons de EL MAL QUERER i algunes com colaboracions que te en diferents artistes.  Aquesta canço que adjunte es es una de les meues favorites, Rosalia compta en el seu CD totes les fases per les que passa una relació tóxica. Rosalía es un clar exemple d'empoderament de la dona.  La cançó del video es: A NINGÚN HOMBRE  Silvia A

CENTRE JOVE XIRIVELLA

El passat dimarts, vam visitar també el CENTRE JOVE de Xirivella. Es un centre de l'ajuntament de Xirivella, on treballen per als joves del poble. Aquest centre surgeix de la necessitat de la gent jove de tindre un espai on reunir-se amb els amics i on fomentar l'activitat i participació juvenil. Es un centre molt gran, on tenen una sala d'informàtica, on tenen ordinadors a la disposició de qualsevol, una sala de reunions, els despatxos dels professionals, una sala on la gent pot anar a ballar i assajar i un saló d'actes o sala multiusos on es fan exposicions i concerts.  La veritat que el centre es prou gran, i també compta amb un pati exterior. Desde aquest centre, es realitzen moltes propostes i activitats com per exemple: JOOP: Desde aques centre, conjuntament amb l'IVAJ es treballa amb joves que es troben en una situació educativa crítica, o que ja el nostre sistema educatiu els ha llançat fora, i en el centre treballen l'hàbit de madrugar, fer cos

LES BIBLIOTEQUES

El dia 26 de febrer Maria, una companya de pràctiques ens va fer una exposició sobre les biblioteques i sobre el paper de l'animador socioculturar en elles. La sessió va començar en una dinàmica de presentació, ja que havia portat a una xica que és TASOCT i que actualment estava treballant en una biblioteca, la dinàmica consistia en que cada persona havia de dir el seu nom, el seu llibre preferit i havia d'explicar-lo. Després d'aquesta dinàmica ens va dir que ens agruparem en grups de tres persones i que imatginarem la nostra pròpia biblioteca, ens va deixar uns minuts i després una de cada membre del grup la va explicar a tota la classe. A questa dinàmica la ve fer per a explicar com s'orgintizaven la matjoria de les biblioteques, ja que depén del municipi i de la seua grandària. ESPAIS QUE PODEM TROBAR EN UNA BIBLIOTECA Espai d'administració: Taula d'atenció al públic per a demanar informació, procedir al prèstec, devolucions... Espai de rec