Són una ferramenta que possibilita l'accés a la creació, una manera per possibilitar que diferents col·lectius experimenten la possibilitat de crear, d'expressar i de reflexionar sobre la realitat que els envolta.
Els tallers d'expressió poden realitzar-se al voltant de qualsevol disciplina artística i han de tenir més importància els aspectes creatius que els tècincs.
Passos en el procés creatiu:
Els tallers d'expressió poden realitzar-se al voltant de qualsevol disciplina artística i han de tenir més importància els aspectes creatius que els tècincs.
Passos en el procés creatiu:
- FASE O ESTADI DE LA PREPARACIÓ
Identificació d'un problema o la percepció d'una necessitat. Immersió (concient o no) en un conjunt de qüestions problemàtiques que són interessants i susciten a la creativitat.
Dues qüestions importants: la necessitat de sensitivitat en la percepció de l'entorn i la ingenuïtat en la manera d'interpretar aqueixa percepció.
- LA INCUBACIÓ
Es comencen a trobar possibles solucions, temps de recerca inconscient de la solució. Es realitzen connexions inusitades. S'analitza la situació.
- FASE D'IL·LUMINACIÓ
- FASE DE VERIFICACIÓ
Avaluar les solucions, verificar la seua adequació.
Motos, T. planteja quatre moments per als tallers de dramatització que es poden traslladar a qualsevol altra disciplina artística.
- Posada en marxa -> Crear un bon clima en el grup. Afavorir el contacte.
- Sensibilització o relaxació -> Exercicis o activitats que ens preparen per a la fase creativa. Busca la relaxació i concentració.
- Expressió -> Part central del taller, deixarem que les participants s'expressent i és on es desenvolupen els continguts principals del taññer.
- Retroacció o avaluació -> Reflexionar i compartir allò que hem fet, com ens hem sentit, reflexionar sobre la temàtica i les reflexions individuals i col·lectives. Es tracta de verblitzar i dialogar.
EL TALLER DE TEATRE: TOT PARTINT DE BOAL
Els exercicis que es plantegen tenen per un costat mirar-nos i coneixer-nos més a nosaltres mateixa per tenir un major control sobre el nostre propi cos i ment.
Boal planteja la necessitat de valorar l'emoció, aconseguir que les persones que fan teatre manifesten lliurement les seues emocions a través del cos. I per això és necessari començar pel seu treball de desmecanització, de manera que emperimentarem diferents respostes davant diferents estímuls.
En el teatre es viuran situacions, crearan i s'experimentaran solucions, analitzaran i coneixeran les seues pròpies reaccions.
I aquest treball al fer-lo al costat de més persones també implica una experimentació i aprofundiment en la comunicació i en la col·laboració amb altres éssers humans.
Sílvia A, Celia i Aitana
Comentarios
Publicar un comentario