Ir al contenido principal

LES 2 CABRETES CABUDES I EL CADÁVER PRODIGIOSO

En aquest blog vaiga analitzar dues contacontes per tal de veure quins recursos gasten, i veure la teoría aplicada en la realitat.

LES 2 CABRETES CABUDES - LLORENÇ GIMENEZ

Aquest conte tracata de dues cabres cabudes que un dia van decidir escapar del seu ramat, cada una del seu. Per casualitat, es van trobar despres d'uns dies, es trobaven les dues separades per un estret arbre. Era impossible passar-hi, però les dues cabres cabudes ho van intentar, una vegada van arribar al mig es varen adonar de que una de les dos havia de pegar mitja volta per facilitar que l'altra passara, tossudes com eren cap d'elles va voler retrocedir, aleshores es van posar a discutir, i després van passar a la força...finalment, forcejant-se mutuament, les dues cabres van caure al precipici.

Aquest conte va dedicat a la infantessa, aleshores Llorenç Gimener que és el que conta aquest conte, utilitza diferents recursos com:
  • Gestualització
  • Onomatopeies per tal de fer el conte més proper al públic, que l'entenguen millor i siga més divertit.
  • Objectes: Simula l'arbre amb un metre, utilitza recursos per afavorir l'explicació del conte.
  • Modulació de la veu i del tó, va variant tant el ritme com el tó, per cridar l'atenció del públic.
  • Utilitza la repetició per a mantindre al públic atent.

EL CADÁVER PRODIGIOSO - SUSANA TORNERO

Este conte va dedicat a la joventut o a les persones adultes, tracta de que en el país de Purampán, hi havia el Rei Nasut, el qulal tenia un fill al que li agradava molt la música, llegir, la poesía...i això era una cosa que li disgustava al seu pare, ja que ell volia que al seu fill li agradara la caça, les armes...Un dia, en un dels seus passejos al riu, es va quedar dormit, i quan de sobte es va despertar, en el riu havia també una jove molt molt guapa, tots dos van començar a parlar i caminar, tant va ser així que ell li va acompanyar fins a sa casa o va conèixer als pares pastors de la jove.....

Susana Tornero per a contar aquest conte, utilitza diferents recursos per a fer que el públic estiga atent i li interesse la història:
  • Ambientació: ella es troba en un ambient tènue, amb una llum que sols l'ilumina a ella.
  • Gestualització
  • Repetició per cridar l'atenció i enfatitzar el més important.
  • Variacions del volum i del rítme per fer l'escolta més divertida i fàcil de seguir.
  • Canta, hi ha un moment on comença a cantar, per tal d'ambientar una situació.
Aitana Llobell

Comentarios

Entradas populares de este blog

CONCERT ROSALÍA

El passat día 7 de Desembre vaig tindre el plaer d'assistir al concert de l'artista del moment, Rosalía. En aquest concert, l'artista va apareixer prou emocionada perque actuava al Palau Sant Jordi, a Barcelona i Rosalia es Catalana.  Vaig gaudir molt de la seua música ja que m'agrada molt com combina diferents estils de música.  Va cantar totes les cançons de EL MAL QUERER i algunes com colaboracions que te en diferents artistes.  Aquesta canço que adjunte es es una de les meues favorites, Rosalia compta en el seu CD totes les fases per les que passa una relació tóxica. Rosalía es un clar exemple d'empoderament de la dona.  La cançó del video es: A NINGÚN HOMBRE  Silvia A

CENTRE JOVE XIRIVELLA

El passat dimarts, vam visitar també el CENTRE JOVE de Xirivella. Es un centre de l'ajuntament de Xirivella, on treballen per als joves del poble. Aquest centre surgeix de la necessitat de la gent jove de tindre un espai on reunir-se amb els amics i on fomentar l'activitat i participació juvenil. Es un centre molt gran, on tenen una sala d'informàtica, on tenen ordinadors a la disposició de qualsevol, una sala de reunions, els despatxos dels professionals, una sala on la gent pot anar a ballar i assajar i un saló d'actes o sala multiusos on es fan exposicions i concerts.  La veritat que el centre es prou gran, i també compta amb un pati exterior. Desde aquest centre, es realitzen moltes propostes i activitats com per exemple: JOOP: Desde aques centre, conjuntament amb l'IVAJ es treballa amb joves que es troben en una situació educativa crítica, o que ja el nostre sistema educatiu els ha llançat fora, i en el centre treballen l'hàbit de madrugar, fer cos

LES BIBLIOTEQUES

El dia 26 de febrer Maria, una companya de pràctiques ens va fer una exposició sobre les biblioteques i sobre el paper de l'animador socioculturar en elles. La sessió va començar en una dinàmica de presentació, ja que havia portat a una xica que és TASOCT i que actualment estava treballant en una biblioteca, la dinàmica consistia en que cada persona havia de dir el seu nom, el seu llibre preferit i havia d'explicar-lo. Després d'aquesta dinàmica ens va dir que ens agruparem en grups de tres persones i que imatginarem la nostra pròpia biblioteca, ens va deixar uns minuts i després una de cada membre del grup la va explicar a tota la classe. A questa dinàmica la ve fer per a explicar com s'orgintizaven la matjoria de les biblioteques, ja que depén del municipi i de la seua grandària. ESPAIS QUE PODEM TROBAR EN UNA BIBLIOTECA Espai d'administració: Taula d'atenció al públic per a demanar informació, procedir al prèstec, devolucions... Espai de rec