En aquest blog vaiga analitzar dues contacontes per tal de veure quins recursos gasten, i veure la teoría aplicada en la realitat.
LES 2 CABRETES CABUDES - LLORENÇ GIMENEZ
Aquest conte tracata de dues cabres cabudes que un dia van decidir escapar del seu ramat, cada una del seu. Per casualitat, es van trobar despres d'uns dies, es trobaven les dues separades per un estret arbre. Era impossible passar-hi, però les dues cabres cabudes ho van intentar, una vegada van arribar al mig es varen adonar de que una de les dos havia de pegar mitja volta per facilitar que l'altra passara, tossudes com eren cap d'elles va voler retrocedir, aleshores es van posar a discutir, i després van passar a la força...finalment, forcejant-se mutuament, les dues cabres van caure al precipici.
Aquest conte va dedicat a la infantessa, aleshores Llorenç Gimener que és el que conta aquest conte, utilitza diferents recursos com:
- Gestualització
- Onomatopeies per tal de fer el conte més proper al públic, que l'entenguen millor i siga més divertit.
- Objectes: Simula l'arbre amb un metre, utilitza recursos per afavorir l'explicació del conte.
- Modulació de la veu i del tó, va variant tant el ritme com el tó, per cridar l'atenció del públic.
- Utilitza la repetició per a mantindre al públic atent.
EL CADÁVER PRODIGIOSO - SUSANA TORNERO
Este conte va dedicat a la joventut o a les persones adultes, tracta de que en el país de Purampán, hi havia el Rei Nasut, el qulal tenia un fill al que li agradava molt la música, llegir, la poesía...i això era una cosa que li disgustava al seu pare, ja que ell volia que al seu fill li agradara la caça, les armes...Un dia, en un dels seus passejos al riu, es va quedar dormit, i quan de sobte es va despertar, en el riu havia també una jove molt molt guapa, tots dos van començar a parlar i caminar, tant va ser així que ell li va acompanyar fins a sa casa o va conèixer als pares pastors de la jove.....
Susana Tornero per a contar aquest conte, utilitza diferents recursos per a fer que el públic estiga atent i li interesse la història:
- Ambientació: ella es troba en un ambient tènue, amb una llum que sols l'ilumina a ella.
- Gestualització
- Repetició per cridar l'atenció i enfatitzar el més important.
- Variacions del volum i del rítme per fer l'escolta més divertida i fàcil de seguir.
- Canta, hi ha un moment on comença a cantar, per tal d'ambientar una situació.
Aitana Llobell
Comentarios
Publicar un comentario