Ir al contenido principal

MÚSICOTERAPIA

Hui en classe, Maria, una alumna de pràctiques de Carles, el tutor, ens ha fet un taller de musicoterapia. 
Aquest taller ha segut en conjunt amb un grup de la ONCE, eren unes 6 persones cegues, que van al taller de musicoterapia que imparteix Maria, i volien compartir en nosaltres el que feien en aquest taller, i fer que participarem amb elles i ells. 

El taller ha començat amb una roda de presentació, on haviem de dir el nostre nom i que relació teniem en la música cada una de nosaltres. En acabar, Maria ens ha explicat en que consisteix la músicoterapia, i ens ha explicat un poc que fan en els tallers elles i ells. 

La músicoterapia és l’utilització de la música i/o dels seus elements per un musicoterapeuta qualificat, amb un pacient o un grup, en un procés destinat a facilitar i promoure comuniació, aprenentatge, motivació, expressió, organització i altres objectius terapèutics rellevants, amb un fi d’asistir a les necessitats físiques, psíquiques, socials i cognitives. També busca descobrir potencials i/o restituir funcions del individu per a que ell/ella arribe a una major organització intrapersonal i/o interpersonal i, consecuentment, una major calitat de vida. A través de la prevenció i rehabilitació en un tractament. 

Després d’explicar-nos tot açò, ens han ensenyat un poema realitzat per una companya que no havia pogut assistir. 

I per últim, hem realitzat una classe de musicoteràpia, on cada alumna ha agafat un instrument, i elles també ho han fet, i entre tots, hem fet ritmes i coses noves improvisades. 

Realment, ha segut un taller molt gratificant i m'agradaria repetir una altra vegada, ja que m'he divertit moltíssim i ho he viscut molt també. 

D'aquesta sessió el que ens emportem són moltes rialles, i aprenentatge. Ja que la música ens dona l'oportunitat de poder expressar-nos lliurement sobre els nostres estats, sentiments...també el que m'emporte d'aquesta sessió és el haver compartit espai amb les persones de la ONCE, ja que demostra que tothom te les seues dificultats però sempre hi han coses o arts que ens uneixen, en este cas: la música, ja que és un art que tothom coneix i participa d'ell.

Baix el nostre punt de vista, aquesta activitat també ens ha servit per conèixer una eina més de treball en l'àmbit de l'animació sociocultural, ja que com bé he dit abans, és un art que tothom coneix i que a tothom li agrada. M'agrada molt com a ferramenta perquè pense que és molt útil i que ens apropa a tots a un mateix lloc. 





Celia, Silvia, Aitana

Comentarios

Entradas populares de este blog

CONCERT ROSALÍA

El passat día 7 de Desembre vaig tindre el plaer d'assistir al concert de l'artista del moment, Rosalía. En aquest concert, l'artista va apareixer prou emocionada perque actuava al Palau Sant Jordi, a Barcelona i Rosalia es Catalana.  Vaig gaudir molt de la seua música ja que m'agrada molt com combina diferents estils de música.  Va cantar totes les cançons de EL MAL QUERER i algunes com colaboracions que te en diferents artistes.  Aquesta canço que adjunte es es una de les meues favorites, Rosalia compta en el seu CD totes les fases per les que passa una relació tóxica. Rosalía es un clar exemple d'empoderament de la dona.  La cançó del video es: A NINGÚN HOMBRE  Silvia A

CENTRE JOVE XIRIVELLA

El passat dimarts, vam visitar també el CENTRE JOVE de Xirivella. Es un centre de l'ajuntament de Xirivella, on treballen per als joves del poble. Aquest centre surgeix de la necessitat de la gent jove de tindre un espai on reunir-se amb els amics i on fomentar l'activitat i participació juvenil. Es un centre molt gran, on tenen una sala d'informàtica, on tenen ordinadors a la disposició de qualsevol, una sala de reunions, els despatxos dels professionals, una sala on la gent pot anar a ballar i assajar i un saló d'actes o sala multiusos on es fan exposicions i concerts.  La veritat que el centre es prou gran, i també compta amb un pati exterior. Desde aquest centre, es realitzen moltes propostes i activitats com per exemple: JOOP: Desde aques centre, conjuntament amb l'IVAJ es treballa amb joves que es troben en una situació educativa crítica, o que ja el nostre sistema educatiu els ha llançat fora, i en el centre treballen l'hàbit de madrugar, fer cos

LES BIBLIOTEQUES

El dia 26 de febrer Maria, una companya de pràctiques ens va fer una exposició sobre les biblioteques i sobre el paper de l'animador socioculturar en elles. La sessió va començar en una dinàmica de presentació, ja que havia portat a una xica que és TASOCT i que actualment estava treballant en una biblioteca, la dinàmica consistia en que cada persona havia de dir el seu nom, el seu llibre preferit i havia d'explicar-lo. Després d'aquesta dinàmica ens va dir que ens agruparem en grups de tres persones i que imatginarem la nostra pròpia biblioteca, ens va deixar uns minuts i després una de cada membre del grup la va explicar a tota la classe. A questa dinàmica la ve fer per a explicar com s'orgintizaven la matjoria de les biblioteques, ja que depén del municipi i de la seua grandària. ESPAIS QUE PODEM TROBAR EN UNA BIBLIOTECA Espai d'administració: Taula d'atenció al públic per a demanar informació, procedir al prèstec, devolucions... Espai de rec