Ir al contenido principal

LA MONA I LA PALMERA COCOTERA; DANIELA.

Recursos utilitzats en els contes: 

LA MONA I LA PALMERA COCOTERA - Llorenç Giménez

Aquest conte va dirigir als més menuts i tracta d´una palmera cocotera altíssima en mig la selva amb 10 cocos. En aquesta selva també hi havia una elefanta embaraçada que volia menjar cocos, però la palmera no li'n va voler donar. Aleshores la elefanta amb la sera troma va intentar estirar i estirar la palmera per fer caure els cocos, però no ho va conseguir. En eixe moment va passar un hipopotam, i li va preguntar a la elefanta que passava, i aleshores, el hipopotam va voler ajudar-la i tampoc van poder. Després va arribar el rinoceronte, i també va ajudar a la elefanta i al hipopotam per a que pugueren conseguir cocos, i tampoc van poder. En eixe moment va arribar una zebra, i també va ajudar als altres animals per poder conseguir els cocos de la palmera cocotera, i estiraven i estiraven i tampoc van poder. I per últim va arribar una moneta, i també els va ajudar, aleshores van estirar tots cinc junts, i tampoc podien, però la moneta tenia una serra en l'esquena i li va dir a la palmera cocotera que si no els donava cocos, la serraría, aleshores com la palmera no els va donar cocos, la moneta va començar a serrar, i li va començar a fer cosconelles a la palmera i aleshores van caure un coco per a la elefanta, un per al hipopotam, un per al rinoceronte, un per a la zebra i un per a la moneta. 

En aquest conte s'utilitza:
  • Llenguatge gestual
  • Teatralització
  • Fer al públic, és a dir, a la xicalla participar
  • Variació del to, velocitat i volum de la veu

ESTRELLA

Aquest conte va dirigit a la juventut i als més majors, i tracta d'una xica que se'n va a Barcelona a estudiar i coneix a un xic, i aquest xic vol mantindre relacions sexuals amb ella, però com que ella ve d'una familia católica, pensa que això és pecat, aleshores, com que tenia una inquietud sobre la ciència i la ciència i la religió mai han segut compatibles, va anar a dos esglesies diferents per confesar-se i va averiguar, que no tots segueixen un patrón religiós, sinó que els cures tenen els seus propis pensaments.

En aquest conte s'utilitza:
  • Un escenari on sols té llum ell, el narrador del conte
  • Estructura clara
  • Modificación del to, velocitat i veu. 
  • Llenguatge gestual 



Celia Garcia Ivars

Comentarios

Entradas populares de este blog

CONCERT ROSALÍA

El passat día 7 de Desembre vaig tindre el plaer d'assistir al concert de l'artista del moment, Rosalía. En aquest concert, l'artista va apareixer prou emocionada perque actuava al Palau Sant Jordi, a Barcelona i Rosalia es Catalana.  Vaig gaudir molt de la seua música ja que m'agrada molt com combina diferents estils de música.  Va cantar totes les cançons de EL MAL QUERER i algunes com colaboracions que te en diferents artistes.  Aquesta canço que adjunte es es una de les meues favorites, Rosalia compta en el seu CD totes les fases per les que passa una relació tóxica. Rosalía es un clar exemple d'empoderament de la dona.  La cançó del video es: A NINGÚN HOMBRE  Silvia A

CENTRE JOVE XIRIVELLA

El passat dimarts, vam visitar també el CENTRE JOVE de Xirivella. Es un centre de l'ajuntament de Xirivella, on treballen per als joves del poble. Aquest centre surgeix de la necessitat de la gent jove de tindre un espai on reunir-se amb els amics i on fomentar l'activitat i participació juvenil. Es un centre molt gran, on tenen una sala d'informàtica, on tenen ordinadors a la disposició de qualsevol, una sala de reunions, els despatxos dels professionals, una sala on la gent pot anar a ballar i assajar i un saló d'actes o sala multiusos on es fan exposicions i concerts.  La veritat que el centre es prou gran, i també compta amb un pati exterior. Desde aquest centre, es realitzen moltes propostes i activitats com per exemple: JOOP: Desde aques centre, conjuntament amb l'IVAJ es treballa amb joves que es troben en una situació educativa crítica, o que ja el nostre sistema educatiu els ha llançat fora, i en el centre treballen l'hàbit de madrugar, fer cos

LES BIBLIOTEQUES

El dia 26 de febrer Maria, una companya de pràctiques ens va fer una exposició sobre les biblioteques i sobre el paper de l'animador socioculturar en elles. La sessió va començar en una dinàmica de presentació, ja que havia portat a una xica que és TASOCT i que actualment estava treballant en una biblioteca, la dinàmica consistia en que cada persona havia de dir el seu nom, el seu llibre preferit i havia d'explicar-lo. Després d'aquesta dinàmica ens va dir que ens agruparem en grups de tres persones i que imatginarem la nostra pròpia biblioteca, ens va deixar uns minuts i després una de cada membre del grup la va explicar a tota la classe. A questa dinàmica la ve fer per a explicar com s'orgintizaven la matjoria de les biblioteques, ja que depén del municipi i de la seua grandària. ESPAIS QUE PODEM TROBAR EN UNA BIBLIOTECA Espai d'administració: Taula d'atenció al públic per a demanar informació, procedir al prèstec, devolucions... Espai de rec